søndag 14. april 2013

Smakebit på søndag: Northanger Abbey

Det er tid for søndagens smakebit. Det er Mari  med bloggen Flukten fra virkeligheten som hver uke hjelper oss å dele en smakebit fra boka vi leser i. For tiden leser jeg Northanger Abbey av Jane Austen. Med denne boka er jeg med i Lines lesesirkel, og omtale av boka kommer 28. april. Jeg vurderte å la være og bli med i lesesirkelen denne måneden da det gikk opp for meg at jeg må lese boka på engelsk. Meeeen, siden jeg trenger å trene på og lese engelsk, så holder jeg meg selv i ørene og leser så godt jeg kan. Det er vanskelig, synes jeg, men jeg håper det går lettere utover boka. Jeg har ikke kommet så langt enda. 

Slik åpner boka:

"No one who had ever seen Catherine Morlad in her infancy, would have supposed her born to be an heroine. Her situation in life, the character of her father and mother; her own person and disposition, were all equally against her."

Jeg har sett filmen før, og vet at jeg kommer til å kose meg med boka! Jane Austen skriver muntert og herlig! Når jeg er ferdig med boka, har jeg planer om å se filmen igjen. 

Og så lurer jeg veldig på hvorfor boka ikke er oversatt til norsk enda!

Da ønsker jeg dere alle en velsignet glad søndag!!!

10 kommentarer:

  1. Takk for smakebiten!
    Dette blir kanskje en av de utenlandske klassikerne jeg tenkte å få lest i løpet av året...

    SvarSlett
  2. Har enda ikke lest noe av Jane Austen, men jeg skal en vakker dag. De lesesirkelbøkene skal jeg ta for meg en gang også! Ha en fin ettermiddag og tusen takk for smakebiten:)

    SvarSlett
  3. Har velat läsa Jane Austen så länge, men ännu har det inte blivit av.

    SvarSlett
  4. Tack för smakbiten, den andra från den här boken den här veckan. Verkar vara en bok som är värd att läsa.

    SvarSlett
  5. Tøft gjort å lese boken på engelsk selv om du i utgangspunktet ønsket en norsk utgave! Min erfaring var at jeg kom raskt inn i det. Jeg har også lyst til å se filmen, jeg skal sannelig sjekke på netflix i kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Og du; det var et nydelig cover du har der!

      Slett
  6. Det känns som att den här boken kanske skulle kunna passa mig.

    SvarSlett
  7. Takk for påminnelsen når det gjelder filmen! Jeg har nettopp lest boka ifm lesesirkelen. En fornøyelse :o) Må sjekke med sønnen i heimen. Han er flink på å finne og nedlaste film fra nettet. Har ikke Netflix dessverre, men klarer som regel å få fatt i det jeg ønsker likevel. I noen henseender er det greit at ungene vokser til og kan hjelpe sin "gamle" mor, hehe..

    SvarSlett
  8. Jag har läst Northanger Abbey och tyckte inte om den särskilt mycket. Funderar på att ge den en ny chans.

    SvarSlett
  9. Samma omslag som min! :-D

    Det här är den enda av Jane Austens fullbordade romaner som jag inte har läst, men jag har planer på att göra något åt det i år.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))