mandag 13. august 2012

Poesi på mandag: Løvetannen

Mandag er min poesidag, og igjen er det Inger Hagerup som skal deklameres ;) Jeg vil også for første gang delta i Helenes mandagstema. Jeg har ikke tatt mange bilder i sommer, og nå vil jeg igjen prøve og bli flink med kameraet. Så får jeg bruke bloggen som motivator. Jeg blir veldig glad for tilbakemeldinger på bildene mine. Både for ros og for hjelp til å bli enda flinkere! Tema for mandagstema er i dag blått, så her får du se den gule løvetannen i blå versjon :) ENJOY!



LØVETANNEN av Inger Hagerup

Der står en liten løvetann
blant andre løvetenner
i bakken på et åkerland
og blomstrer så den brenner.

Den har slått ut sitt gule hår
på toppen av seg selv.
For av en bustet knopp i går
er det blitt blomst i kveld.

Nå er den sterk og stri og vill,
en riktig løvetann,
og strekker kry sin lille ild
mot solens kjempebrann.

Hvor stolt og gladelig den gror!
Men like nedenfor
står en sørgmodig eldre bror
og feller hvite hår.

Slik, venner, farer livet med
all verdens løvetenner.
Først blir de ild, så blir de sne,
og siden gamle menner.




6 kommentarer:

  1. Blått och vitt! Vit maskros/lövetann i frö mot klar blå himmel. Vackert!

    SvarSlett
  2. Kjempefine bilder, og diktet av Inger Hagerup passet kjempefint! Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke!:)

    SvarSlett
  3. Fina bilder (särskilt den översta gillar jag) och en vacker dikt!

    Ha en skön kväll!

    SvarSlett
  4. Intensivt blått, verkligen :) Härligt!

    SvarSlett
  5. SÅ flott bilde du deler her - og så herlig dikt. Inger Hagerup minner meg mest om barndom... og det er fint det :)

    SV: Takk for din kommentar hos meg, den varmet. Det var virkelig kjempegodt å lese at det traff deg og at det ble en bekreftelse for deg - andre gang samme dag. Det rørte meg, og jeg håper du tar det til deg som en hilsen fra han der oppe :) Han ser alt og vet alt og vil lede deg gjennom det du går gjennom. Og mye kan forandre seg - om du gir det over. Må du ha en velsignet uke videre :) klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på at DU legger igjen en hilsen i bloggen min! Tusen takk!!! Og med ønske om en glitrende glad dag til deg :))